چالش نوآوری موضوع تازه ­ای نیست. سازمان­ ها همواره ناگزیر بوده ­اند برای بقا و رشد خود به تغییرِ آنچه به بازار عرضه می­ کنند و تغییر در روش خلق و عرضه آن بیاندیشند. نوآوری به عنوان ابزاری قدرتمند برای تضمین بقا و رشد و نیز راهکاری مطمئن برای دفاع از موقعیت رقابتی شرکت­ها شناخته می­شود. از سویی دیگر نوآوری در واقع انجام کاری است که تاکنون سابقه نداشته است و تنها راه برای آگاهی از موفقیت یا عدم موفقیت آن، انجام دادن آن است. همچنین عوامل کلیدی همچون رهبری، ساختار سازمانی، روابط میان کارکنان و نظام انگیزشی در موفقیت نوآوری تأثیرگذارند.

موسسه رویش کوثر نیز با تمام قوا به سوی چالش قدم برداشته است و فرآیند نوآوری را در سازمان­ خود آغاز نموده است و باور دارد که نوآوری یک فرآیند بوده و نیاز به سرمایه ­گذاری در طول زمان خواهد داشت و با بهره­ گیری از تیم متخصص در این زمینه فعالیت خود را از نخستین گام این فرآیند یعنی “جستجو” برای نوآوری آغاز کرده است.

مجموعه رویدادهایی روناک، با رویکرد جستجوی نوآوری با توجه حوزه ­های اولویت دار سازمانی و نهادی موسسه رویش کوثر به وجود آمده و کار خود را در حوزه کشاورزی (یکی از حوزه­ های اولویت ­دار موسسه رویش کوثر) آغاز نمود و در ادامه با رویداد کارآفرینی اجتماعی، کسب و کار کوچک مقیاس، با هدف اشتغال زایی پایدار  در حوزه نوآوری پرداخته است.

روناک به دنبال طرح­ها، ایده ­ها و استارتاپ­ های نوآورانه این حوزه است و با توجه به زیرساخت­ های شرکت­های زیرمجموعه حامیان این رویداد خواهد بود.

موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر بر این باور است که موفقیت سازمان­ ها عمدتاً ریشه در نوآوری دارد و این نه تنها در سطح هر سازمان بلکه به شکل فزاینده به عنوان منشا رشد اقتصاد ملی خواهد بود و این نیز همگام با رسالت ملی این سازمان، یک مولفه کلیدی در سیاست­ گذاری آن و شرکت­های زیرمجموعه و در نهایت تولید کالا و خدمات با کیفیت ایرانی و دارای مزیت رقابتی منطقه­ ای و جهانی می ­باشد.

Print Friendly, PDF & Email